Tydzień Mody w Mediolanie odbył się w dniach 21-27 lutego 2023 roku. Wydarzenie jest organizowane dwa razy do roku, w lutym i we wrześniu. Pokazy stawiają przede wszystkim modę w centrum uwagi, przyciągając tym samym miłośników najnowszych trendów, kupujących i media. Tydzień Mody w Mediolanie obejmuje około 70 pokazów mody i 90 prezentacji projektantów dla międzynarodowej publiczności.

Historia Milan Fashion Week
Milan Fashion Week to wydarzenie odbywające się co dwa lata w Mediolanie we Włoszech. Pierwsze pokazy miały miejsce w 1958 roku. Wówczas impreza składała się z pokazów na wybiegach i dodatkowo z wystaw prezentujących włoską branżę modową oraz projektantów. Obecnie Tydzień Mody w Mediolanie jest organizowany przez Camera Nazionale della Moda Italiana. Jej celem jest przede wszystkim promowanie włoskich projektantów mody zarówno we Włoszech, jak i na arenie międzynarodowej.

Gdzie odbywa się Tydzień Mody w Mediolanie?
Ostatnio Milan Fashion Week przeniósł się do trzech głównych lokalizacji. Chodzi tutaj o Spazio Cavallerizze, które jest częścią Narodowego Muzeum Nauki i Technologii im. Leonarda da Vinci, Sala delle Cariatidi a Palazzo Reale di Padiglione Visconti oraz Scala Ansaldo. Co więcej, w całym mieście można znaleźć inne lokalizacje pokazowe. Znajdują się one zwłaszcza w znanych domach mody, takich jak Gucci, Dolce&Gabbana czy Prada. Kultowe pokazy odbywały się również w innych miejscach. Mowa tutaj o pokazie Dolce&Gabbana dla mężczyzn 2018 Alta Moda i Alta Sartoria w Villa Carlotta nad jeziorem Como, pokazie Peuterey SS16 w odrestaurowanej winnicy Leonarda da Vinci w Casa degli Italiani, ale także o pokazie Jil Sander SS18 w kompleksie Fiera di Milano.

Za kulisami Tygodnia Mody
Pokazy mody Milan Fashion Week to ekskluzywne wydarzenia. Przeznaczone są głównie dla znawców branży, VIP-ów i zamożnych klientów, trzeba więc liczyć na zaproszenie. W harmonogramie znalazło się 56 pokazów mody, ale także 5 cyfrowych wybiegów (Münn, AVAVA, Husky e Laura Biagiotti, WAMI Collective). Wśród włoskich marek nie mogło więc zabraknąć: Alberty Ferretti, Giorgio Armaniego, Diesla, Fendi, Roberto Cavalliego, Etro, Ermanno Scervino, Prady, Missoni czy Bottega Veneta. Surrealistyczne wyobrażenie przestrzeni biurowej stało się tłem dla najnowszej kolekcji Gucci. Kolekcja Ferragamo, sygnowana przez 26-letniego dyrektora kreatywnego Maximiliana Davisa, przyciągnęła największą uwagę gości. Marki modowe, takie jak Diesel, Gucci i Blumarine, zaprezentowały podczas Tygodnia Mody w Mediolanie swoje kolekcje jesień-zima 2023. Nowo mianowani i odchodzący dyrektorzy kreatywni przyczynili się do tego, że projekty włoskich domów mody Gucci i Bottega Veneta znalazły się wśród najbardziej oczekiwanych pokazów sezonu. Marka Fendi wykorzystała swoje zamiłowanie do precyzyjnego krawiectwa i eksperymentowała z wycięciami w zestawach na co dzień. Donatella Versace postanowiła pominąć swój udział w Milan Fashion Week i zaprezentuje najnowszą kolekcję w Los Angeles w marcu. Największe wrażenie zrobił pokój z terakoty z falującymi belami kaszmiru od Loro Piany.

Przeczytaj także:
- Najpopularniejsze trendy podczas London Fashion Week
- Louis Vuitton wprowadza pierwszą kolekcję dla niemowląt
- Kaftany bezpieczeństwa na pokazie Gucci