30 czerwca 2025 roku, w Polsat Studio przy ul. Łubinowej 4A w Warszawie, odbyła się oficjalna premiera marki CHERY w Polsce. Na zaproszenie organizatorów, redakcja Premium Magazine wzięła udział w tym wydarzeniu, by na własne oczy zobaczyć nowe modele serii TIGGO 7 i TIGGO 8. Marka, która jest liderem eksportu samochodów osobowych z Chin, właśnie rozpoczęła swoją europejską przygodę – i to od razu w Polsce. Czy CHERY znajdzie tu dla siebie miejsce? Sprawdziliśmy to.
Wielki debiut z globalnymi ambicjami
CHERY nie jest debiutantem na rynku motoryzacyjnym – to największy eksporter samochodów osobowych w Chinach od 22 lat, z obecnością w ponad 110 krajach i 16 milionami użytkowników. W samym 2024 roku marka sprzedała 2,6 miliona pojazdów. Polska została wybrana jako pierwszy rynek w Unii Europejskiej i ma być strategiczną bazą do dalszej ekspansji. To spore ambicje – i bardzo ciekawe tło do wprowadzenia nowej gamy SUV-ów.

SUV-y od Chery z aspiracjami, ale bez zadęcia
Podczas premiery zaprezentowano dwie serie SUV-ów: TIGGO 7 i większego TIGGO 8. Oba modele występują w wersji spalinowej (ICE) oraz jako hybrydy plug-in (PHEV). Wyposażone są w szereg nowoczesnych systemów wspomagania, atrakcyjny design i ciekawe wykończenia wnętrz. CHERY chwali się też rewelacyjnym zasięgiem hybryd – do 1200 km na jednym ładowaniu i tankowaniu. Na papierze wygląda to dobrze, a na żywo? Estetyka wnętrza i design nadwozia są na zadowalającym poziomie – nie próbują naśladować europejskich marek premium, ale też nie sprawiają wrażenia budżetowych rozwiązań. Mówimy raczej o propozycji dla rozsądnego kierowcy, który szuka nowoczesnego auta rodzinnego za mniej niż 170 tys. zł.
TIGGO 7 – SUV segmentu C z solidnym wyposażeniem

TIGGO 7 ma 4553 mm długości, 7 poduszek powietrznych, 24 systemy wspomagające (ADAS), dach z efektem „floating roof”, 19-calowe felgi i adaptacyjny tempomat. Uwagę zwraca zwłaszcza wariant hybrydowy z baterią 18,3 kWh i solidnym zasięgiem. Wersje ICE dostępne są w czterech kolorach, a PHEV w dodatkowych odcieniach niebieskiego i srebra. To model, który może spokojnie konkurować z popularnymi SUV-ami klasy średniej dostępnych już w Polsce, szczególnie jeśli CHERY utrzyma konkurencyjną politykę cenową.
TIGGO 8 – siedmioosobowy, przestronny i praktyczny

TIGGO 8 to SUV segmentu D, oferujący układ siedzeń 5+2, do 1930 litrów pojemności bagażnika oraz szereg detali poprawiających codzienne użytkowanie – jak bezprzewodowa ładowarka 50W, system CPD wykrywający dzieci i zwierzęta w kabinie czy elektryczne klamki odporne na mróz do -30°C. Wnętrze jest dobrze zaprojektowane, z licznymi schowkami i inteligentnymi rozwiązaniami. To idealna opcja dla dużych rodzin szukających komfortu i bezpieczeństwa bez konieczności inwestowania w markę premium.

CHERY nie próbuje jeszcze konkurować z samochodami marki premium, ale wyznacza własny kurs – przemyślany, rozsądny i ukierunkowany na praktyczne potrzeby kierowców. Modele TIGGO 7 i TIGGO 8 są już dostępne w sprzedaży w Polsce, a ich ceny zaczynają się odpowiednio od 124 900 PLN i 149 900 PLN. Czy znajdą swoich odbiorców? Tego dowiemy się już wkrótce, ale jedno jest pewne – chiński producent postawił pierwszy, dość solidny krok.
Przeczytaj także:
- Promocja na artykuły sponsorowane w Premium Magazine
- Zaprezentuj swoją markę w Premium Magazine i wyprzedź konkurencję
- Koce Red Lychee – fenomen marki koców i pledów nr 1 w Polsce
- Otul się luksusem – najlepsze marki koców i pledów
- Najlepszy bourbon w konkursie win i alkoholi w Nowym Jorku
- Slow Wine Fair, czyli międzynarodowe targi wina
- Water & Wine. W czym tkwi sekret nowego trendu
