Indie zyskały nowe miejsce na luksusowe zakupy. Reliance Industries otwarło Jio World Plaza 1 listopada tego roku. Ten raj zakupowy dla bogaczy znajduje się na rozległej przestrzeni o powierzchni niemal 70000 m2 w kompleksie Bandra Kurla w Bombaju. Plac połączono również z Centrum Kulturalnym Nita Mukesh Ambani, Centrum Kongresowym Jio World i Ogrodem Jio World. Ma być najważniejszym miejscem rozrywki i zakupów na całym świecie.
Jakie marki znajdą się w nowym centrum handlowym w Indiach?
Jio World Plaza reprezentuje nową erę luksusowego handlu detalicznego, w której ogromne centrum handlowe przeznaczono wyłącznie dla luksusowych marek. W centrum handlowym zaprezentowane zostanie wiele prestiżowych luksusowych marek, w tym między innymi Bulgari, Cartier, Louis Vuitton, Versace, Valentino, Manish Malhotra, Abu Jani Sandeep Khosla i Pottery Barn. Warto zauważyć, że to debiut marki Bulgari na rynku indyjskim. Centrum handlowe będzie oferować szereg ekskluzywnych usług, takich jak konsjerż VIP, konsjerż ślubny czy usługi portiera. Pierwszy sklep z odzieżą męską Diora zadebiutuje w Jio World Plaza, a ponadto w centrum handlowym znajdzie się nowy flagowy sklep Louis Vuitton, który ma stać się największym międzynarodowym luksusowym outletem w Indiach. Dodatkowo w centrum handlowym Jio World pojawi się pop-up store Ed-A-Mamma, marki odzieży dziecięcej stworzonej przez bollywoodzką aktorkę Alię Bhatt.
Impreza inauguracyjna
Uroczystą inaugurację luksusowego centrum handlowego rozpoczął porywający pokaz mody „The New Order Of Style”, w którym wzięło udział osiem modelek prezentujących najnowsze trendy. Wśród projektantów biorących udział znaleźli się Manish Malhotra, Falguni Shane Peacock, Abu Jani Mishra, Satya Paul, Ri by Ritu Kumar. Goście oglądali również występy gwiazd, między innymi Janhvi Kapoor, Sonama Kapoora i Sary Ali Khan, reprezentujących swoje marki. Inspiracją dla projektu Jio World Plaza był kwiat lotosu ze względu na jego długie, kręte struktury. Budynek powstał dzięki współpracy amerykańskiej firmy projektowej z zespołem Reliance.
Luksusowe marki w Indiach
Obecnie w Indiach funkcjonuje tylko kilka luksusowych i ekskluzywnych miejsc zakupowych. Należą do nich: DLF Emporio, The Chanakya, UB City i Phoenix Palladium. Dodatkowo w hotelach pięciogwiazdkowych dostępny był do tej pory ograniczony wybór luksusowych marek. Eksperci zauważają, że krajobraz luksusowego handlu detalicznego w Indiach znacząco ewoluował wraz ze wzrostem popytu i poprawą wyników sprzedaży, szczególnie w następstwie pandemii. Hindusi nie odwiedzają już centrów handlowych tylko w celu przeglądania, ale teraz również robią zakupy w kraju. Ponadto różnice cen między towarami sprzedawanymi w kraju i za granicą uległy zmniejszeniu. Przychody na indyjskim rynku dóbr luksusowych w 2023 roku osiągnęły poziom 7,74 miliarda dolarów. Prognozuje się, że w latach 2023-2028 wzrost będzie wynosił rocznie 1,38%, z czego 2,3% będzie generować sprzedaż online.
Przeczytaj także: