Close Menu
    • O nas
    • Współpraca
    • Reklama
    • Kontakt
  • Aktualności
  • Lifestyle
  • Biznes
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Moda & Trendy
  • Sport
  • Travel
  • Design
Facebook X (Twitter) Instagram
  • O nas
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Facebook YouTube Instagram
Premium Magazine
Koceo - Największy Wybór Koców i Pledów w Polsce
    • O nas
    • Współpraca
    • Reklama
    • Kontakt
  • Aktualności
  • Lifestyle
  • Biznes
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Moda & Trendy
  • Sport
  • Travel
  • Design
Premium Magazine
Jesteś w:Strona główna»Moda & Trendy»Sport i moda – idealne dopasowanie

Sport i moda – idealne dopasowanie

Premium MagazineAutor: Premium Magazine
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
Udostępnij
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest E-mail

Torby tenisowe Gucci na Wimbledonie czy gwiazdy Arsenalu w pierwszym rzędzie na pokazie Burberry – sport i moda zataczają coraz szersze kręgi. Jak dotąd związek sportu z modą wygenerował 78,5 milionów dolarów wypracowanej wartości medialnej, czyli wskaźnika mierzącego zyski, jakich marka może oczekiwać od wzmianek w mediach społecznościowych.

Współpraca sportowców z domami mody

Największe domy mody współpracują ze sportowcami w niespotykany do tej pory sposób. Kiedy tenisista z czołowej dziesiątki, Jannik Sinner, zabrał ze sobą torbę z monogramem Gucci, to luksusowy produkt wysokiej klasy po raz pierwszy pojawił się na korcie. Emma Raducanu jest ambasadorką Diora od zwycięstwa w US Open w 2021 roku. Gwiazdy Arsenalu, m. in. Bukayo Saka, zasiadają w pierwszych rzędach na pokazach mody Burberry. Z kolei marka Prada wyposażyła chińską drużynę w garnitury na Mistrzostwa Świata Kobiet, a Louis Vuitton współpracował z Lionelem Messim i Cristiano Ronaldo przed Mistrzostwami Świata w 2022 roku. Projektanci mody zdają sobie sprawę, jak ważna staje się współpraca ze sportowcami.

Héctor Bellerín spacerował po wybiegu Louis Vuitton w 2019 roku. (fot. Getty Images)

Moda wśród piłkarzy

W Wielkiej Brytanii piłka nożna niewątpliwie dominuje w tej przestrzeni. Pokazali to stylowi gracze, w tym Héctor Bellerín, Dominic Calvert-Lewin, Megan Rapinoe i Leah Williamson. Bellerín spacerował po wybiegu Louis Vuitton w 2019 roku. Calvert-Lewin w zeszłym roku miał na sobie kilt na okładce modowego magazynu Arena Homme Plus. Z kolei Rapinoe pojawiła się w kampanii Loewe w 2020 roku. Williamson podpisała kontrakt z marką Gucci w zeszłym roku. W 2023 roku kultura piłkarska przeszła przemianę – koszulki zawodników stały się elementem mody. Wypuszczona we wrześniu koszulka Stelli McCartney dla kobiet, grających w Arsenalu, była noszona przez wpływową Mię Regan. Kiedy w lipcu Lionel Messi podpisał kontrakt z drużyną MLS Inter Miami różowa koszulka Adidasa tego zespołu została wyprzedana w mgnieniu oka.

Kiedy w lipcu Lionel Messi podpisał kontrakt z drużyną MLS Inter Miami różowa koszulka Adidasa tego zespołu została wyprzedana w mgnieniu oka. (fot. Getty Images)

Związek mody z innymi dyscyplinami sportu

Ronnie Fieg jest projektantem amerykańskiej marki streetwearowej Kith. W zeszłym roku został dyrektorem kreatywnym drużyny koszykówki New York Knicks i zaprojektował dla niej stroje oraz gadżety. Dla Crystal Palace jako dyrektor kreatywny pracuje Kenny Annan-Jonathan, który nadzoruje linie odzieży i współpracę modową. Zawodowi sportowcy, których kariera na boisku trwała krótko, zdali sobie sprawę, że moda to doskonałe źródło dochodów. Przodują w tym amerykańscy koszykarze. Tymczasem Superliga Kobiet jest rynkiem mniej wykorzystywanym. Jeśli w rozmowach o modzie dominuje piłka nożna i koszykówka, depczą im po piętach inne dyscypliny sportowe. Troi Anthoni to stylista współpracujący z zapaśnikami. Ubiera m. in. Setha Rollinsa, którego określono niekwestionowanym królem mody. Co więcej, nawet lekkoatletyka zrobiła duży krok naprzód pod względem mody.

Moda na igrzyskach olimpijskich

Niewykluczone, że w przyszłym roku związki mody ze sportem będą nad wyraz widoczne. W lipcu firma LVMH ogłosiła, że ​​będzie sponsorować letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu, wykorzystując różne elementy do swoich działań. Z kolei marka Chaumet zaprojektuje medale olimpijskie i paraolimpijskie, a makijaże Sephora będą obecne na trasie znicza olimpijskiego. LVMH zaczęło także przedstawiać grupę sportowców, których będzie bezpośrednio wspierać na igrzyskach olimpijskich. Wśród nich wymienia się pływaka Léona Marchanda, a także gimnastyczkę Mélanie de Jesus dos Santos. Jeśli chodzi o związek sportu i mody, wygląda na to, że zawody dopiero się rozpoczęły.

LVMH będzie bezpośrednio wspierać na igrzyskach olimpijskich w Paryżu gimnastyczkę Mélanie de Jesus dos Santos. (fot. LVMH)

Przeczytaj także:

  • Nike od Diora
  • Carlos Alcaraz nowym ambasadorem marki Louis Vuitton
  • Tennis core – rosnący trend w modzie
  • Luksusowe marki na Wimbledonie 2023
#featured Moda Rynek mody Sport sport i moda
Udostępnij: Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
Poprzedni artykułLimassol – nowe oblicze Cypru
Następny artykuł Największe luksusowe centrum handlowe w Indiach

Zobacz również

Czas na mączkę – wielki początek sezonu tenisowego ATP i WTA na kortach ziemnych

Sezon na jacuzzi: Jak dbać o swoje SPA przez cały rok

Pokrywy termiczne z Polski chronią Jacuzzi w całej Europie

Skomentuj Anuluj

  • Motoryzacja

Przyszłość luksusu na czterech kołach: topowe europejskie auta elektryczne 2025–2026

Mercedes EQS SUV i Sedan: Nowy język luksusu

Bulgari Aluminium Vision Gran Turismo – pierwsze przedsięwzięcie motoryzacyjne marki

Nauka jazdy na kole podbiegunowym z Mercedesem AMG

Lamborghini Huracan 2025

  • Śledź nas na Facebook
  • Śledź nasz Instagram
  • Subsrybuj nasz kanał YouTube
  • Moda & Trendy

Sezon na jacuzzi: Jak dbać o swoje SPA przez cały rok

Pokrywy termiczne z Polski chronią Jacuzzi w całej Europie

TWEED DE CHANEL 2023 – klejnoty z tkaniny

Bulgari Aluminium Vision Gran Turismo – pierwsze przedsięwzięcie motoryzacyjne marki

Pierwsza zastawa stołowa od Louis Vuitton

  • Popularne

W domu z Ralphem Laurenem

Przegląd kolekcji najmodniejszych koców i pledów. Poznaj kocowe bestsellery.

Restauracje znanych projektantów i domów mody

Tajemnicza premiera Lexusa

Nowy najdroższy samochód w Polsce

O PORTALU
O PORTALU

Premium Magazine to portal opiniotwórczy publicystyczno-informacyjny poświęcony zagadnieniom motoryzacji, nieruchomości, mody, sportu i kultury. W portalu można znaleźć najnowsze informacje na temat ciekawych wydarzeń, miejsc, interesujących marek i produktów o charakterze premium.

    Newsletter - zapisz się i bądź na bieżąco:

    Facebook Instagram YouTube
    Najczęściej czytane

    Przyszłość luksusu na czterech kołach: topowe europejskie auta elektryczne 2025–2026

    Mercedes EQS SUV i Sedan: Nowy język luksusu

    Tenis w sercu Hiszpanii: Turniej ATP i WTA w Madrycie jako kluczowy etap sezonu na mączce

    Czas na mączkę – wielki początek sezonu tenisowego ATP i WTA na kortach ziemnych

    Ekosystem reklamowy w e-commerce: Personalizacja, targetowanie i algorytmy uczenia maszynowego

    Tagi
    Turniej tenisowy Jan Banaś e-commerce hotel samochody auta premium superszybkie samochody Premium Magazine Premium Magazine Polska Marketing koceo koce Nieruchomości luksusowe nieruchomości szybkie samochody Koceo.pl tenisiści motoryzacja nieruchomości premium tenis samochody premium #featured
    © 2024 Premium Magazine - Wszelkie prawa zastrzeżone.
    • O nas
    • Współpraca
    • Reklama
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt

    Wpisz powyżej i naciśnij Enter aby wyszukać. Naciśnij Esc aby wyjść.