Cayenne jest nie tylko najlepiej sprzedającym się SUV-em marki Porsche, który pozwala na finansowanie coraz bogatszego portfolio samochodów sportowych. Model nadal ewoluuje w kierunku nowego wymiaru równowagi, a także wydajności. Cayenne zawsze łączył oba światy, oferując tym samym wciągającą jazdę i szerokie możliwości na co dzień. Wiele mniejszych SUV-ów nigdy nie byłoby w stanie tego zapewnić. Pierwsze modele hybrydowe, a później modele plug-in typu E-Hybrid, zaczęły pokazywać, że Porsche stawia na oszczędność.
Co napędza Porsche Cayenne?
Nowy Cayenne E-Hybrid Turbo oferuje potężną moc 729 KM i moment obrotowy 950 Nm, gdy zarówno silnik V8, jak i silnik elektryczny pracują pełną parą. To model z turbodoładowaniem, czterolitrowym silnikiem V8 o mocy 591 KM oraz momentem obrotowym 590 Nm. Nowy akumulator jest połączony z bardziej zaawansowanym układem elektrycznym i posiada dodatkowe możliwości, m. in. odzyskuje aż 88 kW z silnika elektrycznego w trakcie regeneracji podczas hamowania. Silnik elektryczny o mocy 174 KM umieszczono pomiędzy silnikiem spalinowym a ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Jego umiejscowienie oznacza, że jednostka napędowa może dodać momenty obrotowe, aby uzyskać maksymalną moc. Alternatywnie może sam prowadzić samochód z pełnym dostępem do każdego biegu.
Co z zasięgiem i czasem ładowania?
Nowe pięciomiejscowe modele Cayenne E-Hybrid są wyposażone w znacznie większy akumulator wysokonapięciowy (25,9 kWh), który jest zamontowany pod bagażnikiem. Nowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW może skrócić czas ładowania do mniej niż 2,5 godziny, pomimo zwiększonej pojemności akumulatora. Dane dotyczące zasięgu, a także wydajności na napędzie elektrycznym nie zostały jeszcze ujawnione. Marka Porsche upiera się, aby podać je przed dostawą pojazdów.
Jakie zmiany wizualne wprowadzono w Cayenne 2024?
Cayenne 2024 posiada nowy przód połączony z bardziej wyrazistymi błotnikami, nową maskę oraz przeprojektowane reflektory i tylne światła. Jeśli chodzi o nowe modele E-Hybrid, wersja S jest standardowo wyposażona w 20-calowe koła Cayenne S i układ wydechowy z dwiema podwójnymi końcówkami rur wydechowych ze szczotkowanej stali nierdzewnej. Jako SUV, S E-Hybrid ma pakiet zewnętrzny w kolorze srebrnym, a jako Coupé – pakiet zewnętrzny w kolorze czarnym. Turbo ma specyficzne cechy nadwozia, które podkreślają jego topowy status. Mowa tutaj o ekskluzywnym designie przodu, specyficznym dla modelu układzie wydechowym z dwiema podwójnymi rurami wydechowymi ze szczotkowanej stali nierdzewnej oraz chowanym spoilerze dachowym w SUV-ie. Modele Turbo E-Hybrid uzupełniają wysoki poziom mocy i ulepszeń podwozia wyraźnymi elementami stylistycznymi. Obie wersje nadwozia mają charakterystyczny dla Turbo pas przedni z większymi wlotami powietrza w kolorze czarnym, o wysokim połysku. Nadkola oraz dolny pas tylny są pomalowane w kolorze nadwozia. Dalsze akcenty charakterystyczne dla tego modelu to dwie podwójne rury wydechowe wykonane ze szczotkowanego aluminium i czerwone zaciski hamulcowe.
Wnętrze Cayenne 2024
Zmiany wprowadzone w modelu 2024 obejmują nowy kokpit Porsche Driver Experience, rozszerzoną łączność z aplikacjami Porsche Communication Management (PCM), a także nowy wyświetlacz pasażera. Przełącznik zmiany biegów przeniesiono na deskę rozdzielczą. Zestaw wskaźników to teraz wolnostojący, zakrzywiony wyświetlacz o przekątnej 12,6 cala, w którym zrezygnowano z pokrywy maski z filtrem przeciwodblaskowym. 12,3-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy obsługuje szereg kluczowych funkcji. Godny uwagi jest również opcjonalny 10,9-calowy ekran pasażera obsługujący nawigację i multimedia.
Przeczytaj także:
- Porsche Vision 357 Speedster hołdem dla pierwszego sportowego samochodu marki
- Porsche i Frauscher wprowadzają na rynek elektryczną łódź sportową
- Porsche pracuje nad elektrycznym pojazdem powietrznym
- Raj dla miłośników Porsche
- Pierwsze w pełni elektryczne Porsche