Close Menu
    • O nas
    • Współpraca
    • Reklama
    • Kontakt
  • Aktualności
  • Lifestyle
  • Biznes
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Moda & Trendy
  • Sport
  • Travel
  • Design
Facebook X (Twitter) Instagram
  • O nas
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Facebook YouTube Instagram
Premium Magazine
Koceo - Największy Wybór Koców i Pledów w Polsce
    • O nas
    • Współpraca
    • Reklama
    • Kontakt
  • Aktualności
  • Lifestyle
  • Biznes
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Moda & Trendy
  • Sport
  • Travel
  • Design
Premium Magazine
Jesteś w:Strona główna»Moda & Trendy»Zrównoważona premiera Gucci

Zrównoważona premiera Gucci

Premium MagazineAutor: Premium Magazine
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
Udostępnij
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest E-mail

Marka Gucci kontynuuje wysiłki mające na celu stworzenie bardziej zrównoważonych i przyjaznych środowisku alternatyw dla swoich produktów. Pierwszym krokiem było wprowadzenie na rynek w zeszłym roku kilku wegańskich modeli sneakersów. Niedawno dom mody ogłosił, że poddał torebkę Horsebit 1955 wegańskiej metamorfozie. Do jej wytworzenia użyto miękkiej, a zarazem trwałej tkaniny własnej produkcji – Demetry.

Zrównoważona premiera Gucci to torebka Horsebit 1955 z miękkiej i trwałej tkaniny własnej produkcji – Demetry. (fot. Gucci)

Historia torebki na łańcuszku Gucci Horsebit

Premiera modelu Horsebit 1955 z tkaniny Demetra nastąpiła po wprowadzeniu na rynek w 2021 roku trzech modeli sneakersów w zrównoważonej wersji. Dom mody chce teraz rozszerzyć wykorzystanie tego materiału w innych kategoriach produktów. W zeszłym miesiącu nowy dyrektor kreatywny Gucci, Sabato De Sarno, zaprezentował swoją kolekcję na wiosnę 2024. Stanowiła ona reinterpretację tradycji domu mody, dostosowaną do współczesności. Torebka Horsebit 1955 to pierwsza torba Gucci, jaką kiedykolwiek wykonano z tkaniny Demetra. Jest przykładem przyszłościowego podejścia marki, która wspiera transformację w kierunku bardziej etycznej mody. Torebka została wykonana w 75% z surowców pochodzenia roślinnego, a przy jej powstawaniu nie ucierpiało żadne zwierzę. Gucci wypuszcza dwa asymetryczne projekty wykorzystujące materiał nowej generacji. Jeden występuje w kolorze czarnym, a drugi z monogramem, który zawiera również certyfikowane konopie i nylon Econyl z recyklingu. Torebka to kamień milowy w działaniach marki na rzecz zrównoważonego rozwoju. Chodzi tutaj przede wszystkim o duży ślad węglowy, jaki pozostawia po sobie produkcja skóry zwierzęcej.

Premiera Gucci to dwa asymetryczne projekty wykorzystujące materiał nowej generacji: jeden w kolorze czarnym i drugi z monogramem. (fot. Gucci)

Czym jest Demetra?

Tkanina Demetra to zwieńczenie dwóch lat badań prowadzonych przez techników, a także rzemieślników Gucci. Jest produkowana we Włoszech od 2021 roku w fabryce tej marki. Materiał jest wytwarzany z powszechnie dostępnych surowców, ale wymaga wcześniejszego procesu garbowania. Składa się w 75% z roślin i obejmuje wiskozę, miazgę drzewną pochodzącą z odpowiedzialnych źródeł, a także plastik na bazie kukurydzy niezawierający GMO. To oznacza, że w mniejszym stopniu przyczynia się do zmian klimatycznych i zużycia wody. Podczas gdy reszta materiału jest wykonana z surowców syntetycznych pochodzących z paliw kopalnych (w tym powłoka), Gucci szuka obecnie sposobów na zwiększenie odsetka surowców pochodzenia biologicznego bez zmniejszania jego trwałości.

Billie Eilish dla Gucci

W ramach kampanii marka nawiązała współpracę z piosenkarką, Billie Eilish, która od dawna wypowiada się otwarcie na temat kwestii środowiskowych. Gwiazda pojawia się w serii filmów reklamowych, ale występuje także w kampanii drukowanej. Pozuje w dwóch różnych stylizacjach, w których ma na sobie zarówno zwykłą czarną torebkę Horsebit, jak i wersję z dużym logo. Torebki Gucci Horsebit 1955 z tkaniny Demetra wkrótce będą dostępne w sklepach internetowych, a także stacjonarnych marki Gucci.

W ramach kampanii marka Gucci nawiązała współpracę z piosenkarką, Billie Eilish, która od dawna wypowiada się otwarcie na temat kwestii środowiskowych. (fot. Gucci)

Zrównoważone projekty innych marek modowych

Oczywiście Gucci nie jest jedyną luksusową marką, która stawia na alternatywy dla skóry. W 2021 roku Hermès nawiązał współpracę z MycoWorks, aby wprowadzić na rynek torbę na zakupy Victoria, wykonaną z biomateriału wytwarzanego z grzybni. W międzyczasie Stella McCartney pracowała nad szeregiem nowych innowacji. Mowa tutaj o Mylo, wytwarzanym z grzybni, a także Mirum, w 100% ekologicznej alternatywie, wytwarzanej z roślin i minerałów, w tym naturalnego kauczuku i łupin orzecha kokosowego.

Przeczytaj także:

  • Salony Gucci z kreacjami wprost z czerwonego dywanu
  • Nowy dyrektor kreatywny Gucci
  • Gucci otwiera pierwszy luksusowy sklep z akcesoriami podróżnymi w Paryżu
  • Kaftany bezpieczeństwa na pokazie Gucci
  • Gucci w Bibliotece Casanatense
Gucci Moda projektanci mody
Udostępnij: Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
Poprzedni artykułPonadczasowe trendy na jesień
Następny artykuł Limassol – nowe oblicze Cypru

Zobacz również

Jannik Sinner – sportowa wirtuozeria i luksusowy wizerunek, który pokochały marki premium

Sezon na jacuzzi: Jak dbać o swoje SPA przez cały rok

Pokrywy termiczne z Polski chronią Jacuzzi w całej Europie

Skomentuj Anuluj

  • Motoryzacja

Debiut CHERY w Polsce. Sprawdziliśmy modele TIGGO

Przyszłość luksusu na czterech kołach: topowe europejskie auta elektryczne 2025–2026

Mercedes EQS SUV i Sedan: Nowy język luksusu

Bulgari Aluminium Vision Gran Turismo – pierwsze przedsięwzięcie motoryzacyjne marki

Nauka jazdy na kole podbiegunowym z Mercedesem AMG

  • Śledź nas na Facebook
  • Śledź nasz Instagram
  • Subsrybuj nasz kanał YouTube
  • Moda & Trendy

Sezon na jacuzzi: Jak dbać o swoje SPA przez cały rok

Pokrywy termiczne z Polski chronią Jacuzzi w całej Europie

TWEED DE CHANEL 2023 – klejnoty z tkaniny

Bulgari Aluminium Vision Gran Turismo – pierwsze przedsięwzięcie motoryzacyjne marki

Pierwsza zastawa stołowa od Louis Vuitton

  • Popularne

W domu z Ralphem Laurenem

Przegląd kolekcji najmodniejszych koców i pledów. Poznaj kocowe bestsellery.

Restauracje znanych projektantów i domów mody

Tajemnicza premiera Lexusa

Nowy najdroższy samochód w Polsce

O PORTALU
O PORTALU

Premium Magazine to portal opiniotwórczy publicystyczno-informacyjny poświęcony zagadnieniom motoryzacji, nieruchomości, mody, sportu i kultury. W portalu można znaleźć najnowsze informacje na temat ciekawych wydarzeń, miejsc, interesujących marek i produktów o charakterze premium.

    Newsletter - zapisz się i bądź na bieżąco:

    Facebook Instagram YouTube
    Najczęściej czytane

    Debiut CHERY w Polsce. Sprawdziliśmy modele TIGGO

    Palatium Solis – Ekskluzywne apartamenty nad Adriatykiem

    Koniec roku szkolnego, Dzień Ojca, urodziny, imieniny… jaki prezent wybrać?

    Czas na trawę: rozpoczyna się najbardziej stylowy sezon w tenisie

    Whisky dojrzewająca w czterech klimatach – Poznaj APEX terroir

    Tagi
    e-commerce hotel samochody Turniej tenisowy Red Lychee superszybkie samochody auta premium Marketing koceo koce Premium Magazine szybkie samochody Nieruchomości luksusowe nieruchomości Premium Magazine Polska Koceo.pl tenisiści motoryzacja nieruchomości premium tenis samochody premium #featured
    © 2018-2025 Premium Magazine - Wszelkie prawa zastrzeżone.
    • O nas
    • Współpraca
    • Reklama
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt

    Wpisz powyżej i naciśnij Enter aby wyszukać. Naciśnij Esc aby wyjść.