Marka Gucci kontynuuje wysiłki mające na celu stworzenie bardziej zrównoważonych i przyjaznych środowisku alternatyw dla swoich produktów. Pierwszym krokiem było wprowadzenie na rynek w zeszłym roku kilku wegańskich modeli sneakersów. Niedawno dom mody ogłosił, że poddał torebkę Horsebit 1955 wegańskiej metamorfozie. Do jej wytworzenia użyto miękkiej, a zarazem trwałej tkaniny własnej produkcji – Demetry.
Historia torebki na łańcuszku Gucci Horsebit
Premiera modelu Horsebit 1955 z tkaniny Demetra nastąpiła po wprowadzeniu na rynek w 2021 roku trzech modeli sneakersów w zrównoważonej wersji. Dom mody chce teraz rozszerzyć wykorzystanie tego materiału w innych kategoriach produktów. W zeszłym miesiącu nowy dyrektor kreatywny Gucci, Sabato De Sarno, zaprezentował swoją kolekcję na wiosnę 2024. Stanowiła ona reinterpretację tradycji domu mody, dostosowaną do współczesności. Torebka Horsebit 1955 to pierwsza torba Gucci, jaką kiedykolwiek wykonano z tkaniny Demetra. Jest przykładem przyszłościowego podejścia marki, która wspiera transformację w kierunku bardziej etycznej mody. Torebka została wykonana w 75% z surowców pochodzenia roślinnego, a przy jej powstawaniu nie ucierpiało żadne zwierzę. Gucci wypuszcza dwa asymetryczne projekty wykorzystujące materiał nowej generacji. Jeden występuje w kolorze czarnym, a drugi z monogramem, który zawiera również certyfikowane konopie i nylon Econyl z recyklingu. Torebka to kamień milowy w działaniach marki na rzecz zrównoważonego rozwoju. Chodzi tutaj przede wszystkim o duży ślad węglowy, jaki pozostawia po sobie produkcja skóry zwierzęcej.
Czym jest Demetra?
Tkanina Demetra to zwieńczenie dwóch lat badań prowadzonych przez techników, a także rzemieślników Gucci. Jest produkowana we Włoszech od 2021 roku w fabryce tej marki. Materiał jest wytwarzany z powszechnie dostępnych surowców, ale wymaga wcześniejszego procesu garbowania. Składa się w 75% z roślin i obejmuje wiskozę, miazgę drzewną pochodzącą z odpowiedzialnych źródeł, a także plastik na bazie kukurydzy niezawierający GMO. To oznacza, że w mniejszym stopniu przyczynia się do zmian klimatycznych i zużycia wody. Podczas gdy reszta materiału jest wykonana z surowców syntetycznych pochodzących z paliw kopalnych (w tym powłoka), Gucci szuka obecnie sposobów na zwiększenie odsetka surowców pochodzenia biologicznego bez zmniejszania jego trwałości.
Billie Eilish dla Gucci
W ramach kampanii marka nawiązała współpracę z piosenkarką, Billie Eilish, która od dawna wypowiada się otwarcie na temat kwestii środowiskowych. Gwiazda pojawia się w serii filmów reklamowych, ale występuje także w kampanii drukowanej. Pozuje w dwóch różnych stylizacjach, w których ma na sobie zarówno zwykłą czarną torebkę Horsebit, jak i wersję z dużym logo. Torebki Gucci Horsebit 1955 z tkaniny Demetra wkrótce będą dostępne w sklepach internetowych, a także stacjonarnych marki Gucci.
Zrównoważone projekty innych marek modowych
Oczywiście Gucci nie jest jedyną luksusową marką, która stawia na alternatywy dla skóry. W 2021 roku Hermès nawiązał współpracę z MycoWorks, aby wprowadzić na rynek torbę na zakupy Victoria, wykonaną z biomateriału wytwarzanego z grzybni. W międzyczasie Stella McCartney pracowała nad szeregiem nowych innowacji. Mowa tutaj o Mylo, wytwarzanym z grzybni, a także Mirum, w 100% ekologicznej alternatywie, wytwarzanej z roślin i minerałów, w tym naturalnego kauczuku i łupin orzecha kokosowego.
Przeczytaj także:
- Salony Gucci z kreacjami wprost z czerwonego dywanu
- Nowy dyrektor kreatywny Gucci
- Gucci otwiera pierwszy luksusowy sklep z akcesoriami podróżnymi w Paryżu
- Kaftany bezpieczeństwa na pokazie Gucci
- Gucci w Bibliotece Casanatense