Close Menu
    • O nas
    • Współpraca
    • Reklama
    • Kontakt
  • Aktualności
  • Lifestyle
  • Biznes
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Moda & Trendy
  • Sport
  • Travel
  • Design
Facebook X (Twitter) Instagram
  • O nas
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Facebook YouTube Instagram
Premium Magazine
Koceo - Największy Wybór Koców i Pledów w Polsce
    • O nas
    • Współpraca
    • Reklama
    • Kontakt
  • Aktualności
  • Lifestyle
  • Biznes
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Moda & Trendy
  • Sport
  • Travel
  • Design
Premium Magazine
Jesteś w:Strona główna»Polecane»Produkty i Marki»Perrier – Francuzka księżniczka wśród wód

Perrier – Francuzka księżniczka wśród wód

Premium MagazineAutor: Premium Magazine
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
Woda Perrier
Udostępnij
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest E-mail

Woda Perrier to, obok wieży Eiffla i kreacji Chanel, jeden z symboli Francji. Charakterystyczna zielona butelka przez wielu kojarzona jest z glamourem najmodniejszych klubów i luksusem paryskich restauracji.

Powstałe ponad 100 milionów lat temu źródło wody Perrier bije w południowej Francji, opodal małej miejscowości Vergeze w Prowansji. Pochodząca z niego woda charakteryzuje się połączeniem składników mineralnych i naturalnego gazu, co sprawia, że napój ma wyjątkowy, świeży i czysty smak. To on sprawia, że Perrier jest jedną z najbardziej rozpoznawanych naturalnie gazowanych wód na świecie.

Historia

Woda Perrier została po raz pierwszy odkryta już w okresie Cesarstwa Rzymskiego. W 218 roku przed naszą erą Hannibal, słynny dowódca wojsk antycznej Kartaginy, razem ze swoją armią zatrzymał się przy napotkanym źródle, by przygotować swoje oddziały do walki z Rzymianami. Prawdopodobnie to właśnie żołnierze byli pierwszymi, zapisanymi w historii smakoszami wody, później nazwanej Perrier.

Źródłem ponownie zainteresowano się w 1793 roku, za sprawą burmistrza Vergeze, który zachwycił się wyjątkowym smakiem wypływającej z niego wody. Siedemdziesiąt lat później Napoleon III wydał dekret zezwalający na wydobycie wody na szerszą skalę.

Nazwa

Początkowo woda nazywała się Les Bouillens, jednak w 1903 r. zmieniono ją na Perrier, na cześć doktora Perrier, który odkrył szczególne jej właściwości. Wówczas znany angielski biznesmen, arystokrata sir St-John Harmsworth, zainwestował w rozbudowę źródła. To za jego sprawą wodę zaczęto przelewać do charakterystycznych zielonych butelek. Ich kształt nawiązywał do drewnianych drążków do ćwiczeń, których sir St-John Harmsworth używał do rehabilitacji nogi uszkodzonej podczas poważnego wypadku motocyklowego.

Zielona butelka podbija Europę

Woda Perrier
Kampania Perrier związana ze 150-leciem marki. (fot. http://www.nestle-waters.com/)

Słynna zielona butelka była coraz bardziej popularna w całej Europie. Pod koniec lat siedemdziesiątych XX wieku jako pierwsza butelkowana woda z Europy trafiła na sklepowe półki w Stanach Zjednoczonych. Był to początek jej światowej kariery, która trwa do dziś. Producenci Perrier od początku dbali i dbają do dzisiaj o to, aby ich produkt był kojarzony z elegancją, zabawą i luksusem. Może świadczyć o tym m.in. pierwsze hasło reklamowe, używane od 1870 roku, które brzmiało „Księżniczka wśród wód stołowych”. Z czasem zmieniono je na „Szampan wśród wód stołowych”. Aby podkreślić swoją wyjątkowość od lat Perrier współpracuje także ze sławnymi i ekscentrycznymi twórcami, których talent i pomysły są wykorzystane przy tworzeniu wizerunku wody. Byli to m.in. Andy Warhol, Georgio Armani, Versace, a ostatnio dom mody Paul&Joe.

Woda Perrier
Perrier współpracuje ze sławnymi i ekscentrycznymi twórcami. Tutaj przykład kampanii przy współpracy z Andy Warholem. (fot. http://www.nestle-waters.com/)

Aktualnie Perrier należy do grupy Nestle Corporation, który po zakupie większości udziałów przejął nad marką kontrole w roku 1992. Obecnie Perrier jest dostępna w ponad 140 krajach na świecie. W Stanach Zjednoczonych jest drugą najlepiej sprzedawaną wodą gazowaną i bezkonkurencyjnym liderem sprzedaży wśród gazowanych wód importowanych. Jest patronem wielu wydarzeń kulturalnych i sportowych na całym świecie, w tym niezmiennie od lat wielkoszlemowego turnieju tenisowego Rolland Garros w Paryżu.

Udostępnij: Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
Poprzedni artykułJak wybrać najlepszej jakości koc?
Następny artykuł Najsłynniejsze samochody Jamesa Bonda

Zobacz również

Najmodniejsze kurtki męskie na jesień 2025 – sprawdź trendy!

Ślub, rocznica, urodziny, a może piknik? Jaki prezent wybrać na letnie uroczystości z klasą?

Whisky dojrzewająca w czterech klimatach – Poznaj APEX terroir

Skomentuj Anuluj

  • Motoryzacja

Oficjalna polska premiera JAECOO 5 – marka zaprezentowała nowy model i ogłosiła jego cenę

Flagowy SUV CHERY TIGGO 9 PHEV oficjalnie wchodzi na rynek w Polsce

Przyszłość luksusu na czterech kołach: topowe europejskie auta elektryczne 2025–2026

Mercedes EQS SUV i Sedan: Nowy język luksusu

Bulgari Aluminium Vision Gran Turismo – pierwsze przedsięwzięcie motoryzacyjne marki

  • Śledź nas na Facebook
  • Śledź nasz Instagram
  • Subsrybuj nasz kanał YouTube
  • Moda & Trendy

Stoły loftowe czyli serce industrialnego salonu i jadalni

Oficjalna polska premiera JAECOO 5 – marka zaprezentowała nowy model i ogłosiła jego cenę

Sezon na jacuzzi: Jak dbać o swoje SPA przez cały rok

Pokrywy termiczne z Polski chronią Jacuzzi w całej Europie

TWEED DE CHANEL 2023 – klejnoty z tkaniny

  • Popularne

W domu z Ralphem Laurenem

Przegląd kolekcji najmodniejszych koców i pledów. Poznaj kocowe bestsellery.

Restauracje znanych projektantów i domów mody

Tajemnicza premiera Lexusa

Nowy najdroższy samochód w Polsce

O PORTALU
O PORTALU

Premium Magazine to portal opiniotwórczy publicystyczno-informacyjny poświęcony zagadnieniom motoryzacji, nieruchomości, mody, sportu i kultury. W portalu można znaleźć najnowsze informacje na temat ciekawych wydarzeń, miejsc, interesujących marek i produktów o charakterze premium.

    Newsletter - zapisz się i bądź na bieżąco:

    Facebook Instagram YouTube
    Najczęściej czytane

    Stoły loftowe czyli serce industrialnego salonu i jadalni

    Najmodniejsze kurtki męskie na jesień 2025 – sprawdź trendy!

    Oficjalna polska premiera JAECOO 5 – marka zaprezentowała nowy model i ogłosiła jego cenę

    Flagowy SUV CHERY TIGGO 9 PHEV oficjalnie wchodzi na rynek w Polsce

    Lunch z e‑commerce: kiedy zaufanie staje się walutą. Relacja z edycji TRUST

    Tagi
    e-commerce www.koceo.pl samochody Turniej tenisowy Red Lychee superszybkie samochody auta premium Marketing koceo koce Nieruchomości szybkie samochody Koceo.pl luksusowe nieruchomości Premium Magazine tenisiści nieruchomości premium motoryzacja Premium Magazine Polska tenis samochody premium #featured
    © 2018-2025 Premium Magazine - Wszelkie prawa zastrzeżone.
    • O nas
    • Współpraca
    • Reklama
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt

    Wpisz powyżej i naciśnij Enter aby wyszukać. Naciśnij Esc aby wyjść.