Hotele all inclusive cieszą się obecnie ogromnym wzrostem popularności. Oferty all inclusive opierają się na luksusie i oferują szereg atrakcji – od wykwintnych posiłków, przez obsługę osobistego lokaja, po wysokiej klasy doświadczenia, unikalne dla danych lokalizacji. Warto zauważyć, że wiele z tych obiektów jest uruchamianych przez luksusowe marki z branży hotelarsko-gastronomicznej. Sieci po raz pierwszy wchodzą na rynek all inclusive.
Dlaczego klienci wybierają oferty all inclusive?
Można to przypisać popandemicznej zmianie w sposobie myślenia konsumentów, spowodowanej niebotycznie wysokim popytem na podróże w połączeniu z poważnym zmęczeniem. W ubiegłych dziesięcioleciach wiele ośrodków all inclusive miało za zadanie zatrzymanie gości na terenie obiektu. Jednak obecnie odwiedzający chcą wyjść poza mury obiektów, żądni nowych doświadczeń.
All inclusive w Marriotcie
Nowy, przeznaczony wyłącznie dla dorosłych hotel Sanctuary Cap Cana na Dominikanie, to klejnot w koronie oferty sieci Marriott. W zeszłym roku największa na świecie firma z branży hotelarsko-gastronomicznej odnotowała przychody w wysokości 21 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 50% w porównaniu z 2021 rokiem. Otwarcie na Dominikanie planowane jest na rok 2025. Obiekt będzie oferować 349 pokoi i apartamentów, 11 restauracji i barów, 3 baseny oraz strefę SPA. Sukces sieci Marriott można uznać za genialny zwrot w czasach po pandemii. Jednak planowanie tak naprawdę rozpoczęło się na długo przed nadejściem koronawirusa. Wówczas kadra kierownicza firmy zauważyła, że jej działalność, związana z rekreacją, rozwija się szybciej niż inne segmenty. W ramach fuzji Marriott ze Starwood Hotels w 2016 roku gigant odziedziczył wówczas jedyny ośrodek all inclusive w Westin, na Kostaryce. Ośrodek stał się następnie laboratorium szkoleniowym firmy Marriott. Wprowadzając nowe obiekty, Marriott może wykorzystać swój program lojalnościowy Marriott Bonvoy, do którego należy 177 milionów członków.
All inclusive w Hyatt
Przejęcie sieci Hyatt przez Apple Leisure Group za 2,7 miliarda dolarów w 2021 roku uczyniło z niej największego na świecie operatora luksusowych obiektów hotelowych. Obecnie obejmuje 9 marek, a także ponad 120 ośrodków w 40 lokalizacjach przy plaży w 11 krajach. Do końca 2023 roku kolekcja Inclusive Collection Hyatt obejmie ponad 45 ośrodków w samym Meksyku. Nadchodzące otwarcia w Meksyku to nie tylko kameralne obiekty dla dorosłych, ale również przyjazne rodzinom ośrodki. W planach jest ponadto długo oczekiwany debiut luksusowej marki Dreams w Portugalii. Otwarcie Dreams Madeira Resort Spa & Marina zaplanowano na początek 2024 roku. Dzięki 46 europejskim obiektom w portfolio Hyatt Inclusive Collection dostępne są także ośrodki w Hiszpanii i Grecji. Wkrótce dołączą do nich również Bułgaria i Portugalia.
Pozostali giganci w branży
Doradcy ds. podróży twierdzą, że tej zasadniczej zmiany w branży nie można zignorować. Francuski gigant hotelarski Accor planuje czterokrotnie zwiększyć liczbę obiektów Rixos w swoim portfolio. Z kolei pod koniec ubiegłego roku InterContinental Hotels ogłosił zawarcie długoterminowej umowy z hiszpańską spółką Iberostar Hotels & Resorts. W ramach tej współpracy około 70 hoteli stanie się częścią IHG. Hilton prowadzi obecnie kilkanaście obiektów typu all inclusive, w tym Hilton Tulum Riviera Maya z 735 pokojami – największy kurort sieci na Karaibach.
Przeczytaj także:
- Podróż do Indii – 8 luksusowych hoteli
- Seria aukcji największych londyńskich hoteli
- Nowe apartamenty i hotele o wysokim standardzie nad Bałtykiem
- Otwarcie pierwszego na Litwie hotelu Radisson Collection
- Grupa Dobry Hotel obejmuje w dzierżawę Hyatt Place Kraków