Close Menu
    • O nas
    • Współpraca
    • Reklama
    • Kontakt
  • Aktualności
  • Lifestyle
  • Biznes
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Moda & Trendy
  • Sport
  • Travel
  • Design
Facebook X (Twitter) Instagram
  • O nas
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Facebook YouTube Instagram
Premium Magazine
Koceo - Największy Wybór Koców i Pledów w Polsce
    • O nas
    • Współpraca
    • Reklama
    • Kontakt
  • Aktualności
  • Lifestyle
  • Biznes
  • Motoryzacja
  • Nieruchomości
  • Moda & Trendy
  • Sport
  • Travel
  • Design
Premium Magazine
Jesteś w:Strona główna»Biznes»Marki luksusowe zdobywają nowych klientów

Marki luksusowe zdobywają nowych klientów

Premium MagazineAutor: Premium Magazine
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
Marki Luksusowe - Premium Magazine Polska
Udostępnij
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest E-mail

Branża dóbr luksusowych nie ma powodu do zmartwień. Wyniki sprzedaży 100 największych firm z sektora premium wyniosły w minionym roku obrotowym 247 mld dolarów, o blisko 11 proc. więcej niż rok wcześniej.

Jak wynika z najnowszego raportu Deloitte „Global Powers of Luxury Goods 2019. Bridging the gap between the old and the new” marki luksusowe świetnie sobie radzą i niezmiennie pozyskują nowych klientów. Branża otwiera się na nową grupę konsumentów. Są to tzw. HENRY, czyli klienci osiągający wysokie zarobki, ale jeszcze nie zaliczający się do najbardziej zamożnych.

Rośnie sprzedaż

Marki Luksusowe - Premium Magazine Polska

Wzrost sprzedaży w minionym roku obrotowym w branży dóbr luksusowych wyniósł 10,8 proc. To zdaniem analityków ogromny skok w porównaniu do 1 proc. osiągniętego rok wcześniej. Wartość zysku netto 100 największych firm z sektora premium wzrosła o 9,8 proc., a średnia wartość przychodów przypadająca na spółkę wynosiła 2,47 mld dolarów.

www.koceo.pl - Koceo, Pledy, Narzuty
Reklama

– Pomimo spowolnienia gospodarczego na głównych rynkach, w tym USA, Chinach i strefie euro, sytuacja sektora dóbr luksusowych jest naprawdę bardzo korzystna – komentuje Michał Pieprzny, Partner, Lider zespołu ds. sektora dóbr konsumenckich w Deloitte. – Aż 76 spółek spośród 100 obecnych w rankingu zwiększyło sprzedaż, z czego blisko połowa zanotowała dwucyfrowy wzrost.

Jak zyskać nowych klientów i nie stracić starych?

Eksperci Deloitte dostrzegli, że w ostatnich latach producenci dóbr luksusowych zaczęli elastycznie podchodzić do zmieniających się trendów konsumenckich. Jednym z przejawów tej ewolucji jest otwarcie się na nowe grupy klientów. Są to tzw. HENRY (High Earners Not Rich Yet), których roczne zarobki mieszczą się w przedziale pomiędzy 100 a 250 tys. dolarów. Statystyczny Henry ma 43 lata i majątek mniejszy niż milion dolarów. Wydaje dużo, uwielbia zakupy online i korzysta z mediów społecznościowych.

– Klienci ci są pod silnym wpływem nowoczesnych technologii i oczekują kontaktów z markami niezależnie od czasu i miejsca, w którym się znajdują – mówi Kamil Kucharczyk, Dyrektor w dziale doradztwa finansowego w Deloitte. – Zmusza to sprzedawców produktów luksusowych do inwestycji w rynek cyfrowy.

Social media i współpraca z blogerami

Marki Luksusowe - Premium Magazine Polska

Jak zauważa Deloitte obecnie niemal wszystkie firmy z segmentu luksusowego w swej strategii mają wpisany rozwój mediów społecznościowych. Dodatkowo niektóre, takie jak Chanel czy Gucci, rozpoczęły współpracę z blogerami i influencerami, by dotrzeć do nowych grup konsumentów. Inne, takie jak Louis Vuitton, Burberry, Tommy Hilfiger, Dior i Estée Lauder, zainwestowały w technologie, takie jak: sztuczna inteligencja, Big Data i analityka predykcyjna, które wspierają je w obsłudze i analityce zachowań konsumentów.

LVMH ponownie na szczycie

Marki Luksusowe - Premium Magazine Polska

W minionym roku obrotowym pierwsze miejsce wśród 100 największych producentów dóbr luksusowych ponownie zajął francuski koncern LVMH, w którego portfolio znajdują się m.in. Louis Vuitton czy Marc Jacobs. Na podium, podobnie jak rok temu, znalazł się także koncern kosmetyczny Estée Lauder oraz producent, m.in. biżuterii i zegarków Compagnie Financiere Richemont. W TOP 10 zadebiutowała firma Chanel Limited, a z kolei wypadł z niej Ralph Lauren Corporation. Pierwsza dziesiątka zanotowała wzrost na poziomie 14,2 proc., a więc większy niż wzrost przychodów TOP 100.

Jak podaje Deloitte producenci z TOP 10 wygenerowali w sumie 48,2 proc. sprzedaży całej pierwszej setki. W tegorocznym raporcie znalazło się również podsumowanie TOP 20, przedstawiające najszybciej rozwijające się firmy w branży premium. W tym roku miejsce lidera ponownie zajęła firma Canada Goose Holdings Inc., której przychody w ciągu roku wzrosły o 46,4 proc., a w latach 2015-2017 o 42,6 proc. Drugie miejsce zajął amerykański koncern Coty Luxury ze wzrostem na poziomie 25,1 proc. Najwięcej spółek w zestawieniu to tradycyjnie producenci ubrań i butów (38 firm), ale największy wzrost sprzedaży zanotowali producenci kosmetyków i perfum (o 16,1 proc.). Z kolei najwyższą rentowność sprzedaży tradycyjnie osiągnęły firmy oferujące różnorodny asortyment dóbr luksusowych (13,3 proc.).

TOP 10 rankingu „Global Powers of Luxury Goods”

Poniżej przedstawiamy listę 10 czołowych miejsc z listy „Global Powers of Luxury Goods”, z uwzględnieniem przychodów ze sprzedaży netto w mln dolarów oraz wzrostu przychodów ze sprzedaży netto rok do roku w procentach.

1. LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA (27 995/17,2)
2. Estée Lauder Companies Inc. (13 683/15,7)
3. Compagnie Financiere Richemont SA (12 819/3,1)
4. Kering S.A. (12 168/17,5)
5. Luxottica Group SpA (12 168/27,5)
6. Chanel Limited (9 623/11,5)
7. L’Oréal Luxe (9 549/10,6)
8. Swatch Group Ltd. (7 819/5,4)
9. Chow Tai Fook Jewellery Group Limited (7 575/15,4)
10. PVH Corp. (7 355/10,7)

#featured Biznes Firmy Marki luksusowe Marki premium ranking Reputacja
Udostępnij: Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr E-mail
Poprzedni artykułWyjątkowa aukcja limitowanych butów
Następny artykuł Gucci w Bibliotece Casanatense

Zobacz również

Czas na mączkę – wielki początek sezonu tenisowego ATP i WTA na kortach ziemnych

Ekosystem reklamowy w e-commerce: Personalizacja, targetowanie i algorytmy uczenia maszynowego

Świadomi konsumenci napędzają e-commerce w stronę zrównoważonego rozwoju

Skomentuj Anuluj

  • Motoryzacja

Przyszłość luksusu na czterech kołach: topowe europejskie auta elektryczne 2025–2026

Mercedes EQS SUV i Sedan: Nowy język luksusu

Bulgari Aluminium Vision Gran Turismo – pierwsze przedsięwzięcie motoryzacyjne marki

Nauka jazdy na kole podbiegunowym z Mercedesem AMG

Lamborghini Huracan 2025

  • Śledź nas na Facebook
  • Śledź nasz Instagram
  • Subsrybuj nasz kanał YouTube
  • Moda & Trendy

Sezon na jacuzzi: Jak dbać o swoje SPA przez cały rok

Pokrywy termiczne z Polski chronią Jacuzzi w całej Europie

TWEED DE CHANEL 2023 – klejnoty z tkaniny

Bulgari Aluminium Vision Gran Turismo – pierwsze przedsięwzięcie motoryzacyjne marki

Pierwsza zastawa stołowa od Louis Vuitton

  • Popularne

W domu z Ralphem Laurenem

Przegląd kolekcji najmodniejszych koców i pledów. Poznaj kocowe bestsellery.

Restauracje znanych projektantów i domów mody

Tajemnicza premiera Lexusa

Nowy najdroższy samochód w Polsce

O PORTALU
O PORTALU

Premium Magazine to portal opiniotwórczy publicystyczno-informacyjny poświęcony zagadnieniom motoryzacji, nieruchomości, mody, sportu i kultury. W portalu można znaleźć najnowsze informacje na temat ciekawych wydarzeń, miejsc, interesujących marek i produktów o charakterze premium.

    Newsletter - zapisz się i bądź na bieżąco:

    Facebook Instagram YouTube
    Najczęściej czytane

    Przyszłość luksusu na czterech kołach: topowe europejskie auta elektryczne 2025–2026

    Mercedes EQS SUV i Sedan: Nowy język luksusu

    Tenis w sercu Hiszpanii: Turniej ATP i WTA w Madrycie jako kluczowy etap sezonu na mączce

    Czas na mączkę – wielki początek sezonu tenisowego ATP i WTA na kortach ziemnych

    Ekosystem reklamowy w e-commerce: Personalizacja, targetowanie i algorytmy uczenia maszynowego

    Tagi
    Turniej tenisowy Jan Banaś e-commerce hotel samochody auta premium superszybkie samochody Premium Magazine Premium Magazine Polska Marketing koceo koce Nieruchomości luksusowe nieruchomości szybkie samochody Koceo.pl tenisiści motoryzacja nieruchomości premium tenis samochody premium #featured
    © 2024 Premium Magazine - Wszelkie prawa zastrzeżone.
    • O nas
    • Współpraca
    • Reklama
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt

    Wpisz powyżej i naciśnij Enter aby wyszukać. Naciśnij Esc aby wyjść.