Lamborghini Revuelto 2024 to pierwszy hybrydowy supersamochód plug-in włoskiego producenta. Nazwa „revuelto” pochodzi z języka hiszpańskiego i oznacza „niesforny”, „buntowniczy”. Propozycja zastąpienia popularnego Aventadora samochodem elektrycznym wywołuje u wielu ludzi mętlik w głowie. Jednak dla marki Lamborghini i jej właściciela, Volkswagena, silnik elektryczny jest przyszłością.
Jakimi parametrami technicznymi może pochwalić się Lamborghini Revuelto 2024?
Nowa hybryda plug-in pod względem szybkości, wydajności, obsługi i innych cech charakterystycznych nie różni się niczym od pozostałych modeli Lamborghini. W skład układu napędowego wchodzi 813-konny, 6,5-litrowy silnik V12, wspomagany trzema silnikami elektrycznymi, co daje łącznie 1015 KM. Revuelto 2024 posiada w pełni elektryczny tryb jazdy. Trzy silniki elektryczne (jeden z tyłu i po jednym przy każdym przednim kole) są zasilane akumulatorem o pojemności 3,8 kWh. Akumulator ten jest w stanie zasilić Revuelto do 10 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym. Jest również wystarczająco mały, aby silnik spalinowy mógł go ponownie naładować w ciągu około sześciu minut lub poprzez hamowanie regeneracyjne przednich kół. Po raz pierwszy w Lamborghini silniki elektryczne zapewniają napęd na cztery koła i umożliwiają elektryczne wektorowanie momentu obrotowego.
Nowoczesne rozwiązania w Lamborghini Revuelto 2024
W 2021 roku włoski producent samochodów przedstawił plany elektryfikacji, które będą przebiegać w dwóch odrębnych fazach w ciągu następnej dekady. Do końca 2024 roku firma zapowiedziała, że wprowadzi hybrydowe wersje benzynowo-elektryczne dla całej swojej oferty. Następnie marka Lamborghini zadebiutuje pierwszym w pełni elektrycznym modelem jeszcze przed końcem dekady. Wolnossące silniki V12 są podstawą atrakcyjności samochodów Lamborghini od samego początku. Jednak Revuelto reprezentuje ewolucję tej oryginalnej konfiguracji, w której producent toruje sobie drogę w kierunku całkowitej elektryfikacji do 2030 roku. Nowa konfiguracja silnika jest nie tylko lżejsza niż w modelu Aventador – 218 kg w porównaniu z 234 kg – ale jest również mocniejsza. Jednostka napędowa generuje 814 KM przy 9250 obr./min. Kolejnym ciekawym elementem nowej konfiguracji silnika jest to, że został on obrócony o 180 stopni w stosunku do modelu Aventador. Co więcej, Lamborghini Revuelto 2024 jest całkowicie naszpikowane kanałami wlotu powietrza, zapewniającymi optymalny przepływ powietrza dla silnika spalinowego. Maksymalny moment obrotowy wynosi 725 Nm przy 6750 obr./min.
Efekty wizualne
Jeśli chodzi o projekt, Lamborghini czerpało inspirację ze świata lotnictwa. Zaczerpnięto również z przeszłości marki. Mowa tutaj o otwieranych pionowo nożycowych drzwiach z Countacha z 1971 roku, pływającej krawędzi Diablo na tylnym błotniku oraz pochylonym przodzie Lamborghini Murciélago. Revuelto wyposażono w 12,3-calowy cyfrowy kokpit, 8,4-calowy wyświetlacz centralny i 9,1-calowy wyświetlacz po stronie pasażera. To pierwszy model Lamborghini, który posiada w pełni zaawansowany system wspomagania kierowcy, zasilany przez kamery, radar i inne czujniki. Dzięki temu kierowca otrzymuje ostrzeżenia o zjechaniu z pasa ruchu, zmianie pasa ruchu oraz ostrzeżenia o ruchu poprzecznym z tyłu. Korzystając z aplikacji mobilnej Lamborghini Unica, właściciele Revuelto mogą monitorować stan samochodu, w tym poziom paliwa, poziom naładowania akumulatora, zasięg elektryczny i miejsce zaparkowania. Aplikacja Unica umożliwia również szereg zdalnych operacji, takich jak blokowanie i odblokowywanie drzwi, włączanie klaksonu lub aktywowanie świateł samochodu.
Przeczytaj także:
- Lamborghini, Armani, Bulgari – rośnie liczba markowych rezydencji w Dubaju
- Ekskluzywny kluczyk do auta za pół miliona euro