W Petree Hall, podczas Los Angeles Auto Show, Porsche pokazało najnowszą generację modelu 911. Pierwsze egzemplarze auta będą dostępne w salonach w marcu 2019 roku.
Jak zapewnił Oliver Blume, dyrektor generalny Porsche AG, ósma generacja 911 jest jeszcze mocniejsza, jeszcze bardziej wydajna i wzbudza większe emocje niż poprzednia, a do tego oferuje szersze możliwości cyfrowe.
– Pomimo tych wszystkich innowacji, model 911 jest wciąż tym, czym zawsze był, czyli czystym samochodem sportowym i pulsującym sercem Porsche. Naszą ikoną – mówił Oliver Blume, podczas prezentacji nowego auta.
Co nowego pod maską?
Kształt nowego Porsche raczej nikogo nie zaskoczy. Ogólny zarys nadwozia modelu 911 pozostaje taki sam od dziesięcioleci. Co zatem się zmieniło? Przede wszystkim nowa generacja 6-cylindrowych silników o mocy 331 kW (450 KM). W wersji 911 Carrera S: zużycie paliwa łącznie 8,9 l / 100 km, emisja CO2 łącznie 205 g / km; W wersji 911 Carrera 4S: zużycie paliwa łącznie 9,0 l / 100 km, emisja CO2 łącznie 206 g / km w modelach S.
Zwiększono także wydajność napędu dzięki ulepszonemu procesowi wtrysku oraz nowemu układowi turbosprężarek i chłodzenia powietrza doładowującego. 911 może się rozpędzić teraz do 308 km/h w wersji Carrera S i do 306km/h w wersji z napędem na cztery koła (Carrera 4S).
W aucie znajdziemy także wiele nowości technologicznych m.in. tryb Porsche Wet, dzięki któremu jazda na mokrych drogach jest jeszcze bezpieczniejsza, system Night Vision Assist z kamerą termowizyjną czy wszechstronną łączność wykorzystująca inteligencję roju. Ofertę uzupełniają ekskluzywne usługi cyfrowe takie jak choćby internetowy kalkulator emisji Porsche Impact do neutralizacji indywidualnego śladu węglowego.
Kilka zmian w wyglądzie
Nowe 911 zmieniło nieco swój wygląd zewnętrzny, posiada szersze, 20-calowe koła z przodu i 21-calowe z tyłu. Szerszy jest także przedni koniec wszystkich modeli, przywracając w ten sposób tradycyjną cechę wcześniejszych generacji 911, którą była wydłużona przednia maska z charakterystyczną wnęką przed przednią szybą. Oba elementy wydłużają przód pojazdu i nadają mu dynamiczny wygląd. Nowoczesny design podkreślają także nowe, zaawansowane technologiczne LEDy. Reflektory są zintegrowane ze skrzydłami niemal płynnie, przyjmując typowo dla 911 okrągły i pionowy kształt.
Przeprojektowane zostały także lusterka zewnętrzne, które są teraz zoptymalizowane, aby zminimalizować szum wiatru. Oczywiście można złożyć je elektronicznie. W tylnej części wszystkich modeli zamontowano szerszy niż wcześniej pasek świetlny. Auto ma być dostępne już w marcu 2019 roku. W Niemczech model 911 Carrera S kosztuje od 120 tys. euro, a Carrera 4S od niespełna 128 tys. euro. Auta można już zamawiać.