Dwie najbardziej prestiżowe marki w swoich branżach, Frauscher i Porsche, połączyły siły, aby stworzyć nową łódź elektryczną. Łódź nosi nazwę Frauscher x Porsche 850 Phantom Air. Współpraca daje marce Frauscher możliwość rozszerzenia roli lidera w branży łodzi elektrycznych. Obecnie społeczna akceptacja dla tych jednostek rośnie, a ponadto klienci chętnie korzystają z zalet elektromobilności.
Historia marek Porsche i Frauscher
Firma Porsche została założona w 1931 roku przez Ferdinanda Porsche, a Frauscher Boats w 1927 roku przez Engelberta Frauschera. W 1955 roku firma Frauscher Bootswerft zbudowała swoje pierwsze łodzie elektryczne. Dwa lata później Ferry Porsche urzeczywistnił swoje marzenie o samochodzie sportowym, wprowadzając model 356. Dziś Porsche jest jednym z odnoszących największe sukcesy producentów luksusowych samochodów sportowych na świecie. Z kolei firma Frauscher zaliczana jest do największych w Europie konstruktorów łodzi elektrycznych. Obie marki wyznają podobne wartości, skupiając się na innowacjach, wzornictwie, a także najwyższej jakości.
Parametry techniczne łodzi
Łódź wykorzystuje najlepsze projekty i rozwiązania techniczne obu firm. Opiera się na kadłubie o długości 8,67 m i szerokości 2,49 m istniejącego statku dziennego Frauscher 858 Phantom Air (z napędem spalinowym), który już nie raz dowiódł swoich wyjątkowych właściwości.
Technologia napędu nowego elektrycznego Macana
W połączeniu z technologią napędu przyszłego elektrycznego SUV-a Porsche Macan powstała łódź, która ucieleśnia to, co najlepsze w transporcie lądowym i morskim: imponujące przyspieszenie, sportową siłę uciągu, doskonałe osiągi i inspirujący design. SUV Macan, którego napędzają paliwa kopalne, jest najlepiej sprzedającym się pojazdem Porsche od 2016 roku. W roku 2024 zostanie wprowadzona w pełni elektryczna wersja. Ma wykorzystywać nową modułową koncepcję Premium Platform Electric (PPE). Została opracowana przez Volkswagen Group i może obsługiwać do 603 KM (443 kW).
Jednostka napędowa
Szczegółów dotyczących mocy Frauscher x Porsche nie ujawniono. Wiadomo, że łódź będzie wykorzystywała synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi PPE, 800-woltowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 100 kWh, a dodatkowo całą powiązaną elektronikę. Łódkę można ładować na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym lub przy niższym napięciu (i wolniejszym) ładowaniu prądem zmiennym.
Wyposażenie
Obie firmy ściśle współpracowały nie tylko nad wnętrzem, ale także wyposażeniem elektrycznej łodzi motorowej. Frauscher x Porsche 850 Phantom Air może pomieścić do dziewięciu pasażerów w eleganckim wnętrzu. Na rufie rozciąga się platforma kąpielowa z przestronnym miejscem do opalania. Środkowa część łączy tył jachtu z wolnostojącym kokpitem i sterem. Studio FA Porsche odpowiadało za wygląd, ale również ergonomię stanowiska sterowania, kierownicy oraz konsoli głównej z przepustnicą i zintegrowanymi wyświetlaczami. Porsche odegrało także kluczową rolę w tapicerce i projekcie ławek w dziobie. Dodatkowe wyposażenie łodzi obejmuje dwa bimini do ochrony przed słońcem, elektryczną windę kotwiczną z kotwicą ze stali nierdzewnej, wysokiej jakości system audio i lodówkę.
Przeczytaj także:
- Jacht napędzany ciekłym wodorem
- Luksusowy jacht Lexus LY 650
- Volvo Ocean Race. Żeglarski wyścig po sławę
- Najsłynniejsze regaty świata – TOP 5