Rodzinne SUV-y klasy premium cieszą się niesłabnącą popularnością. Produkcja Lexusa TX odbywa się w zakładach Toyoty. Przeznaczony jest dla rodzin poszukujących maksymalnej przestrzeni pasażerskiej, a także ładunkowej. Samochód oferuje standardowe funkcje, zaawansowaną technologię, ale również najwyższej jakości materiały. Ma się pojawić u dealerów jeszcze w tym miesiącu.
Parametry techniczne nowego rodzinnego Lexusa TX
Samochód został wyposażony w standardowy czterocylindrowy silnik o pojemności 2,4 l, mocy 275 KM i momencie obrotowym 317 Nm. Dodatkowo współpracuje z ośmiobiegowym automatem. Podstawowa wersja Lexusa TX ma napęd na przednie koła, ale za dopłatą można go uaktualnić do napędu na wszystkie koła. W sprzedaży dostępna będzie również hybryda TX 500h, która jest standardowo wyposażona w ulepszenia F Sport i obejmuje napęd na wszystkie koła. Ponadto hybrydowy układ napędowy dodaje do 2,4-litrowego silnika dwa silniki elektryczne, co daje łącznie 366 KM.
Jazda nowym Lexusem TX
Prowadzenie każdej wersji TX wywołuje podobne wrażenia. Podstawowa wersja TX 350 oferuje wystarczającą moc, płynną jazdę i pewne sterowanie. Model TX 500h ze standardowym napędem na wszystkie koła, sześciobiegową skrzynią automatyczną i silnikiem zamontowanym na każdej osi zapewnia wyraźny wzrost dostarczanej mocy. Gwarantuje także znacznie bardziej angażującą reakcję układu kierowniczego, zwłaszcza w trybie jazdy „Sport”. TX 500h wyposażono w „Rear Dynamic Steering” – system, który umożliwia lekki skręt tylnych kół, co poprawia stabilność i dynamikę prowadzenia. Z kolei hybryda plug-in TX 550h+ oferuje standardowy napęd na wszystkie koła, ale w przeciwieństwie do 500h nie wyposażono jej w F Sport Performance. Oznacza to, że 550h+ ma dynamikę jazdy podobną do TX 350, chociaż jest znacznie bardziej oszczędny.
Wnętrze samochodu
Zamiarem marki Lexus było zapewnienie wystarczającej liczby miejsc dla pasażerów i ładunków. Skupiono się na tym, aby zmaksymalizować przestrzeń. Oceniając wnętrze Lexusa TX z perspektywy kierowcy lub pasażera, odkryjemy luksusową kabinę z obszernym wyposażeniem standardowym i opcjonalnym. Każdy model posiada 14-calowy centralny ekran dotykowy wykorzystujący najnowszy interfejs sterowania Lexusa, który zawiera pokrętło regulacji głośności i mocy. 7-calowy zestaw wskaźników cyfrowych jest standardem w podstawowym modelu TX 350, a 12,3-calowy ekran jest dostępny w średniej i wysokiej klasie wersji wyposażenia Luxury tego modelu. Większy ekran jest również standardem w obu modelach hybrydowych. Dodatkowe wyposażenie podstawowego Lexusa TX obejmuje siedem portów USB, bezprzewodowe ładowanie smartfona, bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto, podgrzewane przednie siedzenia, wielostrefową klimatyzację, 12-głośnikowy system audio, skórzaną kierownicę oraz fotele z imitacji skóry. Standardowe siedzenia można rozbudować. Posiadają ogrzewanie, wentylację oraz mechanizm łatwego przesuwania. Modele TX z wyższą wersją wyposażenia oferują szereg ulepszeń. Automatyczne parkowanie, cyfrowa kamera cofania, cyfrowy kluczyk umożliwiający odblokowanie i prowadzenie TX za pomocą smartfona oraz szeroka gama usług online są również dostępne po wykupieniu subskrypcji Lexusa Remote Connect. Do dyspozycji kierowcy jest także najnowszy system bezpieczeństwa Lexusa +3.0, który oferuje pełną gamę zaawansowanych technologii wspomagających jazdę.
Przeczytaj także:
- System Nanoe X w samochodach Lexusa, czyli klimatyzacja, która chroni przed zanieczyszczeniami
- Księżycowy pojazd od Lexusa
- Elektryzująca premiera Lexusa
- Tajemnicza premiera Lexusa
- Debiut nowego Lexusa RX