Zlokalizowany pod adresem 229 Rue Saint-Honoré w Paryżu pierwszy wolnostojący sklep, prezentujący akcesoria podróżne Gucci, otwarto dla klientów w grudniu 2022 roku. Obiekt zajmuje powierzchnię ponad 200 m2 i oferuje pełną gamę toreb podróżnych Gucci Valigeria.
Inspirowany podróżami pociągiem sklep udostępnia kupującym gamę niezbędnych artykułów podróżniczych, od kufrów po pudełka na kapelusze. W sklepie Gucci zadebiutowała aluminiowa walizka na kółkach, którą stworzono we współpracy z włoskim specjalistą od luksusowych toreb, FPM Milano.
Linia akcesoriów podróżnych marki Gucci
Akcesoria podróżne Gucci, w tym torby na zakupy, plecaki, torby na ubrania, pudełka na kapelusze, a także walizki, wyeksponowano na obu piętrach sklepu. Linia podróżna Gucci zajmuje szczególne miejsce w historii firmy. Walizki, kufry, torby i futerały na kapelusze były pierwszymi sprzedawanymi przez markę przedmiotami. Założyciel Guccio Gucci, który wrócił do Florencji po pracy jako bagażowy w Savoy Hotel w Londynie, otwarł swój pierwszy sklep we Florencji w 1921 roku. Początkowo sprzedawano kufry, walizki i pudełka na kapelusze. Marka Gucci została przejęta przez Keringa w 1999 roku. Znajduje się obok najlepszych marek modowych, takich jak Saint Laurent i Bottega Veneta. Co ciekawe, w październiku 2022 roku aktor Ryan Gosling został ogłoszony nową twarzą podróżniczej. Kampania Valigeria prezentuje gamę walizek będących częścią dziedzictwa marki Gucci.
Koncepcja sklepów z akcesoriami podróżnymi Gucci
Otwarcie tego pierwszego paryskiego butiku, poświęconego bagażom, jest żywym hołdem włoskiego domu dla fascynacji jego założyciela podróżami. Koncepcja nowych i przyszłych lokalizacji sklepów z linią podróżniczą Gucci opiera się na oryginalnym florenckim sklepie marki. Chociaż witryna sklepowa jest pierwszą wystawą Gucci poświęconą bagażom, jej oferta podróżna od dziesięcioleci cieszy się dużym zainteresowaniem. W przygotowaniu jest więcej sklepów Gucci Valigeria, które mają zostać otwarte w innych lokalizacjach w Paryżu. Daty ich otwarcia pozostają jednak tajemnicą.
Wnętrze obiektu
Nowy paryski sklep Gucci, dla którego inspiracją były podróże kolejowe w okresie Belle-Epoque, zajmuje dwa piętra. Wyrafinowaną przestrzeń wypełnionp zabytkowymi oprawami oświetleniowymi, wystawami okiennymi z wózkami bagażowymi oraz płóciennymi powierzchniami w neutralnych odcieniach. Taka aranżacja sprawia, że meble z ciemnego orzecha są bardziej widoczne. Parter przypomina stację kolejową o stonowanym wystroju, gdzie stanowiskiem powitalnym jest kasa. Tutaj do dyspozycji klientów są niezbędniki, które mogą zabrać ze sobą w podróż, m. in. maski na oczy, piżamy, kosmetyki, a także akcesoria dla zwierząt. Wersje weekendowej torby Gucci i jedyne w swoim rodzaju kuferki w egzotycznej skórze można również znaleźć na parterze. Piętro wyżej elementy wystroju, takie jak mosiężne półki, nawiązują do regałów w starodawnych pociągach. Sufit natomiast wzorowano na łukowatych dachach zabytkowych powozów. Tkana wykładzina w kratę i pluszowe siedzenia dodają wnętrzu przytulnej atmosfery.
Przeczytaj także:
- Kaftany bezpieczeństwa na pokazie Gucci
- Gucci w Bibliotece Casanatense
- Jared Leto i Lana Del Rey nowymi twarzami Gucci
- Restauracje znanych projektantów i domów mody
